ZUBOBOLJA

Bol u zubu može uvelike narušiti kvalitetu života, stoga je od iznimne važnosti dobro se educirati, prevenirati i znati reagirati na vrijeme.

Zubobolja se odnosi na bol u zubu i ostalom tkivu kojem ga okružuje. Uzroci mogu biti razni, a sama bol se pojavljuje u različitim oblicima. Može biti povremena ili konstanta, izazvana žvakanjem, podražajem na toplo ili hladno i sl. Također bol može biti tupa ili oštra. Ponekad možemo odmah locirati koji zub nas boli, a ponekad se bol manifestira kao bol na cijeloj strani lica. Nerijetko je sama bol povezana i s bolovima uha te time još više otežava lociranje žarišta boli pacijentu.

Ukoliko zubobolja traje više od jednog ili dva dana posjetite svog zubara u što kraćem mogućem roku. Ako zubobolja nije pravilo tretirana od strane stručnjaka, infekcija se može proširiti do zubne puple. To uglavnom dovodi do zubnog apscesa i infekcije okolnog tkiva.

Lijekovi protiv zubobolje kao što su ibuprofen ili paracetamol vam mogu u tom trenutku nakratko pomoći.

Zubobolja nastaje nakon što dođe do upale pulpe. Pupla se sastoji od osjetljivih živaca i krvnih žila.

Razlog upaljene pulpe može biti:

– duboki karijes (caries profonda) – nastaje rupa u zubu, uništava se zaštitni sloj zuba te  zub postaje preosjetljiv na vanjske podražaje

– fraktura zuba (slomljen zub) – često su to male frakture koje okom nisu vidljive

– pukotine na starim plombama/ispunima

– povučeno zubno meso – ogoljeni takozvani “vratovi” zuba nisu prekrivenim zaštitnim slojem (caklinom) te su osjetljivi nego zubi sa zdravim zubnim mesom (gingivom)

– periapikalni apsces – nakupina gnoja na vrhu zubnog korijena uzrokovanog bakterijskom infekcijom

Tretman zubobolje ovisi o uzroku i stanju zuba. Prva faza terapije je rendgenska slika kako bi se identificirao problem.

Ukoliko je razlog zubobolje karijes. Vaš zubar/stomatolog će vam očistiti inficirani dio i napraviti plombu/ispun. Ista procedura slijedi ukoliko je uzrok stara/dotrajala plomba/ispun, tada će vam doktor dentalne medicine zamijeniti novom plombom/ispunom.

Ukoliko je razlog zubobolje inficirana pulpa tada vaš stomatolog/zubar mora zub “izliječiti”. Liječenjem zuba smatra se odstranjivanje cijelog inficiranog dijela zuba i potpuno uklanjanje zubne pulpe, Kanali u kojima se zubna pulpa protezala se zatim dobro pročiste i na mjesto gdje je nekada ona bila se stavlja posebni biokompatibilni materijal koji zapunjuje korijen.

Odlazite redovito na kontrole kod svog stomatologa/zubara, održavajte dobru oralnu higijenu, koristite kvalitetne četkice za zube i znajte prepoznati simptome kako bi reagirali na vrijeme.

U Krku smo vam stalno na usluzi za bilo kakve hitne slučajeve, nazovite naš broj i kontaktirajte nas u bilo koje vrijeme. Vaš dežurni zubar/stomatolog Krk.

Dentalus