DIJABETES U STOMATOLOGIJI

Dijabetes ili šećerna bolest je kronična bolest u kojoj se razine glukoze (šećera) u krvi povišene. Većina hrane koju jedemo pretvara se u glukozu koju naš organizam koristi za energiju. Gušterača proizvodi inzulin, hormon koji regulira razinu šećera u krvi i to tako da omogućava ulazak šećera u stanice gdje se pretvara u energiju za tijelo. Osim toga, višak šećera pohranjuje se pomoću inzulina u mišiće i jetru. Ako inzulina nema ili ga je nedovoljno, šećer ne može ući u stanice, ostaje u krvi i dolazi do povišene razine šećera u krvi i razvoja bolesti.

Povećana razina šećera u krvi može uzrokovati velike problememeđu kojima su i otežan rad bijelih krvnih stanica. Zbog ovoga su osobe koje boluju od dijabetesa sklonije raznim upalnim procesima u tijelu.

Dijabetičari su osobito skloniji upalama desni, gljivičnim infekcijama, promjenama okusa i bržem propadanju zuba.

Dijabteičari također imaju slabiju cirkulaciju te su time skloniji upali desni, odnosno gingivitisu. Kako bi se spriječila upala desni pacijent je obavezan dolaziti minimalno 2 puta godišnje na kontrole kod svog stomatologa i imati izvrsnu oralnu higijenu. Uz redovno pranje zuba obavezno je korištenje i interdentalnih četkica i konca.

Ukoliko se prvi problem tj. upala desni ne sanira na vrijeme dolazi do puno većeg problema a to je parodontitis. Parodontitis obuhvaća upalu zubnog mesa i kosti te može dovesti do gubitka zuba. Posljedice su puno ozbiljnije nego kod same upale desni.

Gljivčna infekcija također je jedan od mogućih pojava u dijabetičara. Najčešći simptomi su crvenilo jezika i bijele naslage. Također se naziva kandidijaza.

Dijabetičari posebno moraju biti oprezni sa stanjem usne šupljine te redovito dolaziti na kontrole. Minimalno dva puta godišnje ili češće po potrebi. Također prehrana i kontrolirani dijabetes puno znače za pravilno održavanje oralne higijene.